وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی

“کارشناسی حسابداری شرکت های بیمه”

مقدمه:

امروزه صنعت بیمه نقش اساسی و بی بدیل در اقتصاد کشور و آرامش خاطر سرمایه گذاران و آحاد جامعه دارد.بخش حسابداری و مالی شرکت های بیمه نقش مهمی در این شرکت های ایفاد می کنند، از این رو مدیران اجرایی به منظور حداکثر بهره برداری از منابع موجود نیازمند افراد تحصیل کرده و آشنا با حسابداری در این شرکتها  هستند تا بتوانند با ارائه گزار شمالی درست و به موقع، پاسخگوی استفاده کنندگان از اطلاعات مالی باشند. نبود آموزش های دانشگاهی با رویکرد علمی-کاربردی و ضرورت نیاز تربیت نیروی انسانی با اطلاعات لازم و کافی علمی و تخصصی در امور مالی و حسابداری، موجب بر تدوین رشته حسابداری شرکتهای بیمه گردید.

تعریف و هدف:

هدف از برگزاری این دوره تربیت افرادی است که ضمن آشنایی با چهارچوب نظری حسابداری، با سیستم حسابداری تخصصی شرکت های بیمه بعنوان جزء مهم سیستم مالی کشور آشنا شوند.این دوره زمینه ورود فارغ التحصیلان را به عرصه فعالیتهای حسابداری شرکتهای بیمه فراهم می نماید. هدف اصلی این دوره تربیت نیروی انسانی متخصص و آشنا با دو مقوله حسابداری و بیمه می باشد، تا بتوان بخش عمده ای از نیاز شرکت های بیمه در حوزه حسابداری و مالی را تامین نمود.

 

ضرورت و اهمیت:

درحال حاضر جذب نیروی متخصص مالی و حسابداری در شرکت های بیمه از طریق دانش آموختگان حسابداری که این رشته را بصورت عمومی آموخته اند، صورت می گیرد. حوزه حسابداری و گزارشگری مالی در شرکت های بیمه کاملا تخصصی است، به گونه ای که در گزارشگری مالی بین المللی و استانداردهای کشوری، به طور ویژه ای برای این حوزه تدوین و لازم به اجرا می باشد. کمبود نیروی انسانی متخصص در این بخش کاملا مشهود است و عدم آگاهی کارکنان مالی و حسابداری از تغییرات و روزآمدی این حوزه، تدوین رشته دانشگاهی مجزا و تخصصی را ضروری نموده است.

 

مشاغل قابل احراز:

  • کمک کارشناس حسابداری عمومی
  • کمک کارشناس حسابداریدر شعب شرکتهای بیمه
  • کمک کارشناس حسابداری مالی در شرکت های بیمه
  • کمک کارشناس حسابداری حقوق و دستمزد
  • کمک کارشناس بودجه
  • کمک کارشناس حسابداری در شرکتهای خدمات بیمه ای

مرکز آموزش علمی کاربردی توسعه کسب و کار سبا

تهران-خیابان شریعتی-بالاتر از خیابان مطهری-انتهای خیابان شکرابی-پلاک 83

پست الکترونیکی info @ ii-uast.ac.ir

تلفن : 88409297 – 88409397 021

ساعت پاسخگویی : شنبه الی چهارشنبه – ساعت ۰۷:۳۰ الی ۱۴:۳۰

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مرکز آموزش علمی کاربردی توسعه کسب و کار سبا میباشد.