وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی

“کارشناسی مدیریت بازاریابی بیمه”

مقدمه:

امروزه براساس موفقیت در عرصه صنعت، دستیابی به مدیریت بازاریابی پیشرفته و به روز است. همگام با پیشرفت های صورت گرفته در جهان، نیاز به فراگیری اصول بازاریابی و آموزش بازاریابان حرفه ای آشکارتر می شود.

در صنعت بیمه مشتری و نظرات او اهمیت اساسی در رونق اقتصادی آن دارد، ارتباط مستمر با مشتریان ، توجه و تمرکز بر نیازهای آنها که منجر به تامین خواسته ها و جلب نظر آنها شود، توجه به اصول بازاریابی را ضروری می سازد. امروزه بدلیل رقابت شدید در بازار خرید و فروش، بسیاری از شرکت ها عملکرد موفقی در این زمینه ندارند، بررسی ها نشان داده که عدم موفقیت شرکتها از ناتوانی در بهره گیری از فنون بازاریابی می باشد. شرکت های بیمه باید در چارچوب برنامه ریزی بازاریابی، فعالیت های لازم را در مورد بازارهای هدف، تولید محصولات بیمه ای جدید، قیمت گذاری، کانال های توزیع، ارتباطات، برندسازی، تبلیغات و … ساماندهی و هدایت کنند. برای رسیدن به این هدف بایستی آموزش و تربیت افرادی خبره دارد که به اصول و فنون این علم آگاه بوده و این امر را عملیاتی نمایند.

تعریف و هدف:

باتوجه به حساسیت موجود درمورد فروش بیمه، نیاز آموزش در حوزه بازاریابی بیمه بیش از پیش احساس می شود. درحال حاضر شرکتهای بیمه ای به این امر توجه بیشتری نشان می دهند، بدلیل اینکه بخش مهمی از پیشرفت اقتصادی شان و همینطور ارتقاء صنعت بیمه به آشنایی با این حوزه ارتباط دارد. بازاریابی فعالیتی انسانی است که در جهت رفع نیازها و خواسته ها از طریق فرآیند مبادله، هدف بازاریابی ایجاد روابط بلند مدت سودآور متقابل با مشتریان می باشد. هرگز ارزش یک کسب و کار بیشتر از از ارزش دائمی مشتریانش نمی باشد، برای انجام این کار باید مشتریان را به خوبی شناخت تا کالاها، خدمات و پیام های مناسب و به موقع را برای جلب رضایت مشتری و رفع نیازهای آنها عرضه نمود. هدف از بازاریابی این است که بیشترین فروش را انجام دهد و این امر امکان پذیر نخواهد بود مگر با شناخت خدمات و تولیدات متناسب با خواسته مشتریان.

 

ضرورت و اهمیت:

بازاریابی نوعی فرآیند اجتماعی و مدیریتی است که به وسیله آن، افراد و گروه ها میتوانند از طریق تولید، ایجاد و مبادله محصولات و ارزش ها با دیگران، نیازها و خواسته های خود را برآورده سازند. بازاریابی بیمه ای امکان ارتباط دائم با بازار، اطلاع یابی درست از نیازها و انتظارات، اطلاع رسانی به بازار و انجام داد و ستدهای معمول از طریق خدمات فراگیر و از همه مهمتر ایجاد، تقویت و حفظ ارتباط پایدار با مشتریان را فراهم می کند. از سوی دیگر تحلیل درست بازار و رفتارشناسی بازار بیمه و آگاهی از واکنش ها و ارزش های خدمات بیمه توسط مخاطبان از دیگر نکاتی است که بر اهمیت بازاریابی بیمه در شرکت های بیمه ای می افزاید.

مشاغل قابل احراز:

  • بازاریاب بیمه های زندگی در نمایندگی های حقیقی
  • بازاریاب بیمه های غیر زندگی در نمایندگی های حقیقی
  • بازاریاب بیمه های زندگی در شرکت های خدمات بیمه ای
  • بازاریاب بیمه های غیر زندگی در شرکت های خدمات بیمه ای
  • کارشناس بازاریابی در شرکت های بیمه
  • کارشناس بازاریابی در شرکت های خدمات بیمه ای
  • کارشناس بازاریابی در شرکت های تخصصی بازاریابی
  • کارشناس روابط عمومی و تبلیغات در شرکت های بیمه

 

مرکز آموزش علمی کاربردی توسعه کسب و کار سبا

تهران-خیابان شریعتی-بالاتر از خیابان مطهری-انتهای خیابان شکرابی-پلاک 83

پست الکترونیکی info @ ii-uast.ac.ir

تلفن : 88409297 – 88409397 021

ساعت پاسخگویی : شنبه الی چهارشنبه – ساعت ۰۷:۳۰ الی ۱۴:۳۰

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مرکز آموزش علمی کاربردی توسعه کسب و کار سبا میباشد.